Monday, April 30, 2007

Necunoscutul ION BARBU

Multe sunt motivele ce-i ţin departe pe cititori de poezia barbiană, dar primul şi cel mai important este caracterul profund creştin al acestei poezii.Ori cultura românească evoluează sub auspiciile securiştilor-francmasoni ori ale francmasonilor -securişti, aşa că nu cumva să încercaţi să găsiţi vreo laudă în scrierile criticilor noştri.Spiritul modern, care suferă de o crasă suficienţă, în loc să-i ajute pe cititori să se apropie de poezia barbiană îi îndepărtează cu bună ştiinţă, fiind incapabil să-şi apropie adevăratele valori creştine.Am publicat lucruri pentru care am primit felicitări de la academicieni ca Anton Dumitriu sau Solomon Marcus,dar nici un rând de nici o culoare de la critica oficială a vremii.Până când voi găsi eu banii să-mi public studiul ce l-am scris în 1987,adică acum 20 de ani!!,vă rog să citiţi eseul meu de debut,ce rămâne încă cel mai bun lucru ce s-a scris despre Ion Barbu, publicat în 1967 în SECOLUL XX nr.12 sub titlul"Joc terţ - joc secund".De asemeni eseurile publicate între 1995 - 2001 în Convorbiri Literare.
Sper ca şi eseul "Joc seund pe înţelesul tuturor să vă fie de folos...

Costache Ariton

No comments: